Czym jest CSR?
CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) to koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, która zakłada w strategii funkcjonowania interesy społeczne, relacje z pewnymi grupami interesariuszy, a także działania mające wpływać na ochronę środowiska. Wiąże się to z szeregiem działań przedsiębiorstwa mających na celu przełożenie na pewne wartości dla potrzebujących i spraw społecznych. Obszar i sposób działań jest praktycznie nieograniczony. Związany może być z aktywizacją zawodową osób wykluczonych, wsparciem dydaktycznym a także finansowym.
Organizacja eventów a CSR
Imprezy firmowe w wielu przypadkach to stały element strategii przedsiębiorstwa i odbywają się one cyklicznie. Mając świadomość, że jest to pewna część działań, warto pomyśleć nad tym, co zrobić aby dodać im jeszcze jedną wartość. Organizacja eventów to proces, w którym skupiamy się przede wszystkim nad utworzeniem i umocnieniem relacji między pracownikami. Co jednak jeśli dodamy w ramach programu integracyjnego możliwość wspólnej pomocy pewnej grupie potrzebującej? Tworzymy w ten sposób dodatkowy cel, gdy organizujemy imprezy firmowe. W przypadku rywalizacji, tworzymy zespół i staramy się współpracować aby osiągnąć jak najlepszy wynik i wygrać. Tutaj natomiast, zespołem są wszyscy Uczestnicy, a ich celem jest wspólne niesienie pomocy. Oczywiście dodatkowym aspektem jest fakt, że wspólny cel, a przede wszystkim ten, który umożliwia pomoc potrzebującym, integruje zespół i realnie wpływa na utworzenie relacji między nimi oraz poczucia wspólnoty.
Organizacja eventów CSR – dlaczego warto?
Podejmując decyzję o działaniach CSR, często przez myśl przechodzi chęć przekazania środków pieniężnych na rzecz podmiotów potrzebujących. Oczywiście potrzeby finansowe są istotne w kontekście funkcjonowania tych instytucji, jednak warto wziąć pod uwagę inne aspekty takiej formy pomocy. W przypadku wsparcia finansowego efekt pozytywnego PR’u jest krótkoterminowy. Możemy oczywiście udostępnić informację dotyczącą takiego działania przez przedsiębiorstwo, jednak jest to stosunkowo krótka informacja, o potencjalnie słabym zasięgu.
Co jednak gdyby połączyć efekt CSR z innymi wartościami i potencjalnie szerszym komunikatem w aspekcie PRu? Przykładem mogą być właśnie imprezy firmowe, gdzie w ramach integracji zespołu podejmiemy działania wpływające na ochronę środowiska, lub poprawę życia osób potrzebujących. Organizacja eventów tego typu sprawia, że przekazując na ten cel takie same ilości środków, możemy nie tylko pomóc ale także zintegrować zespół, co przełoży się na budowanie relacji w firmie.
Imprezy firmowe CSR – przykłady
Możliwości niesienia pomocy, jest mnóstwo. Bardzo często wykorzystywane są nowe innowacyjne pomysły, aby organizacja eventów posiadała wartość CSR. Poniżej w ramach podsumowania, przedstawiamy kilka przykładów imprez, które można wykorzystać w tym celu:
- Impreza integracyjna z budową bud dla psów
- Wspólny remont domu dziecka (lub innego obiektu)
- Budowa paśników dla zwierząt
- Wspólne sadzenie drzew
- Wspólne zbieranie śmieci
- Organizacja zabaw dla dzieci w szpitalach/domach dziecka
- Działania wolontariatowe
Są to oczywiście przykłady jedne z wielu, a podczas pracy przy organizacji imprez firmowych, dostosowujemy grupę docelową, formę pomocy i warunki pracy na życzenie klienta. Będąc projektantem autorskich programów integracyjnych, bez problemu przygotujemy nawet najbardziej zwariowany pomysł na organizację eventów CSR.